dissabte, 18 de juliol del 2015

Primer mes governant la Pobla III

La tercera de les àrees, polítiques socials i transparència, està presidida per la regidora Marife Martínez i si necessiten posar-se en contacte amb ella el seu email és marife.martinez@lapoblallarga.es

El breu resum del que s’ha realitzat dins aquesta àrea és aquest:

1 – s’ha iniciat un protocol per a mantenir informada a tota la Pobla, de moment via facebook, del que està succeint al nostre poble i s’ha iniciat l’estudi d’altres vies com la del whatsapp.

2 – diverses reunions amb les treballadores socials per encetar la elaboració de programes i projectes encaminats a la posada en marxa de recursos, activitats i actuacions per anar cap a la igualtat de gènere a la Pobla Llarga, així com l’estudi de les que hi ha per a esta regidoria des de la Conselleria.

3 – de forma urgent, després de saber una vegada es va accedir al govern que l’ajuda menjador havia finalitzat i que els xiquets que rebien aquesta ajuda tenien que esperar fins a l’1 de juliol a rebre el seu dinar, es va aprovar de forma urgent des del 22 al 30 de juny que es reactivara aquesta ajuda fins que s’activara la de la Conselleria per a juliol, agost i setembre.

4 – junt a les tècniques d’aquesta àrea s’ha iniciat l’estudi de la creació de les meses solidaries a la Pobla Llarga amb distints objectius com el foment de la solidaritat al nostre poble.

5 – pressa de contacte amb l’associació de jubilats de la Pobla tractant tema “fi curs setembre” on s’ha parlat sobre activitats i algunes propostes de futur.

6 – s’ha iniciat estudi sobre “servei a domicili” demanda actual i servei prestat actual i així poder prendre les mesures oportunes en breu.

7 – junt a les tècniques s’ha parlat tema “acollida menors” i s’ha iniciat un estudi sobre aquest tema al nostre poble.

8 – s’ha produït una primera reunió amb la persona responsable del PCA prevenció conductes addictives per a iniciar la constitució d’un programa de prevenció a nivell municipal, no sols ja l’escolar i ampliar temes i no sols centrar-se en la prevenció.

9 – s’ha accedit a la web municipal, al seu panel de control, i s’ha vist en quina plataforma està realitzada (sobre wordpress) i s’ha demanat una primera reunió amb qui la va dissenyar (Pedro Sierra) reunió que una vegada concertada va ser anul·lada pel dissenyador per problemes d’agenda i estem esperant a poder realitzar-la aquesta setmana que iniciem. La primera valoració és que la web municipal actual és clarament insuficient per poder donar el servei que els poblatans mereixen.

10 – des del 25 de maig, des del dia després de les eleccions municipals, l’actual equip de govern ha estat en contacte amb regidors d’altres grups municipals per a proposar fins i tot estar al govern municipal, cosa que va desestimar en concret esquerra unida. Les reunions per a informar sobre els punts que al primer ple municipal es varen proposar han sigut diverses, sempre buscant el màxim consens possible, de fet tots els punts del primer ple es varen aprovar. A la constitució de les quatre comissions informatives es va explicar punt per punt als regidors allí presents (un regidor pel partit popular i ciudadanos) tot el que estem ací explicant-los a vostès. Davant la impossibilitat per part de compromís d’assistir a les primeres comissions es va atendré abans per a informar i respondre el que va necessitar saber. Cal senyalar que al primer ple, extraordinari, es va aprovar la realització d’un ple mensual ordinari (el PP feia un al trimestre) i quatre comissions informatives mensuals (el PP feia dos al mes).


Aquest és un breu resum del que s’ha treballat durant aquest mes dins aquesta tercera àrea que compren regidories com participació ciutadana, igualtat, ajudes i beques, cooperació i solidaritat, serveis socials, sanitat, web municipal i govern obert.