La tercera de les
àrees, polítiques socials i transparència, està presidida per la regidora
Marife Martínez i si necessiten posar-se en contacte amb ella el seu email és marife.martinez@lapoblallarga.es
El breu resum del
que s’ha realitzat dins aquesta àrea és aquest:
1 – s’ha iniciat
un protocol per a mantenir informada a tota la Pobla, de moment via facebook,
del que està succeint al nostre poble i s’ha iniciat l’estudi d’altres vies com
la del whatsapp.
2 – diverses reunions
amb les treballadores socials per encetar la elaboració de programes i
projectes encaminats a la posada en marxa de recursos, activitats i actuacions
per anar cap a la igualtat de gènere a la Pobla Llarga, així com l’estudi de
les que hi ha per a esta regidoria des de la Conselleria.
3 – de forma
urgent, després de saber una vegada es va accedir al govern que l’ajuda
menjador havia finalitzat i que els xiquets que rebien aquesta ajuda tenien que
esperar fins a l’1 de juliol a rebre el seu dinar, es va aprovar de forma
urgent des del 22 al 30 de juny que es reactivara aquesta ajuda fins que s’activara
la de la Conselleria per a juliol, agost i setembre.
4 – junt a les
tècniques d’aquesta àrea s’ha iniciat l’estudi de la creació de les meses
solidaries a la Pobla Llarga amb distints objectius com el foment de la
solidaritat al nostre poble.
5 – pressa de
contacte amb l’associació de jubilats de la Pobla tractant tema “fi curs
setembre” on s’ha parlat sobre activitats i algunes propostes de futur.
6 – s’ha iniciat
estudi sobre “servei a domicili” demanda actual i servei prestat actual i així
poder prendre les mesures oportunes en breu.
7 – junt a les
tècniques s’ha parlat tema “acollida menors” i s’ha iniciat un estudi sobre
aquest tema al nostre poble.
8 – s’ha produït
una primera reunió amb la persona responsable del PCA prevenció conductes addictives
per a iniciar la constitució d’un programa de prevenció a nivell municipal, no
sols ja l’escolar i ampliar temes i no sols centrar-se en la prevenció.
9 – s’ha accedit
a la web municipal, al seu panel de control, i s’ha vist en quina plataforma
està realitzada (sobre wordpress) i s’ha demanat una primera reunió amb qui la
va dissenyar (Pedro Sierra) reunió que una vegada concertada va ser anul·lada pel
dissenyador per problemes d’agenda i estem esperant a poder realitzar-la
aquesta setmana que iniciem. La primera valoració és que la web municipal
actual és clarament insuficient per poder donar el servei que els poblatans
mereixen.
10 – des del 25
de maig, des del dia després de les eleccions municipals, l’actual equip de
govern ha estat en contacte amb regidors d’altres grups municipals per a proposar
fins i tot estar al govern municipal, cosa que va desestimar en concret
esquerra unida. Les reunions per a informar sobre els punts que al primer ple
municipal es varen proposar han sigut diverses, sempre buscant el màxim consens
possible, de fet tots els punts del primer ple es varen aprovar. A la
constitució de les quatre comissions informatives es va explicar punt per punt
als regidors allí presents (un regidor pel partit popular i ciudadanos) tot el
que estem ací explicant-los a vostès. Davant la impossibilitat per part de compromís
d’assistir a les primeres comissions es va atendré abans per a informar i
respondre el que va necessitar saber. Cal senyalar que al primer ple,
extraordinari, es va aprovar la realització d’un ple mensual ordinari (el PP
feia un al trimestre) i quatre comissions informatives mensuals (el PP feia dos
al mes).
Aquest és un breu
resum del que s’ha treballat durant aquest mes dins aquesta tercera àrea que
compren regidories com participació ciutadana, igualtat, ajudes i beques,
cooperació i solidaritat, serveis socials, sanitat, web municipal i govern
obert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada